Beste klant,
Blokker is helaas failliet. De rechtbank heeft curatoren aangesteld om het faillissement af te handelen.
Onze winkels blijven voorlopig open en onze medewerkers blijven je uiteraard van dienst.
Je kunt op de website ons assortiment zien. Bestellen via de webwinkel en retourneren is helaas niet meer mogelijk.
De meest gestelde vragen vind je in onderstaande FAQ.
Ben je leverancier? Dan kun je eventuele vragen sturen naar: blokker@hvglaw.nl
Ben je van de pers? Dan kun je eventuele vragen sturen naar media@blokker.nl
Antwoord op een aantal veel gestelde vragen vind je hieronder:
1. Zijn alle winkels en de webshop open?
Alle winkels zijn voorlopig gewoon open. Je kunt op de website ons assortiment zien. Bestellen via de webwinkel is helaas niet mogelijk.
2. Ik zie dat een product niet meer leverbaar is, wanneer is dat weer leverbaar?
We kunnen nu helaas niet aangeven wanneer producten weer leverbaar zijn.
3. Ik heb een product besteld dat op voorraad is bij Blokker, krijg ik dat nog gewoon
Nee, je kan je vordering met betalingsbewijs vanaf 14 november bij de curatoren als vordering indienen via https://www.ClaimsAgent.nl.
4. Ik heb een product besteld op Blokker.nl bij een externe verkooppartner, wordt mijn product nog geleverd?
Dat is aan de externe partner, indien er niet geleverd wordt kun je je vordering met betalingsbewijs vanaf 14 november bij de curatoren als vordering indienen via https://www.ClaimsAgent.nl.
5. Hoe zit het met garanties op mijn product?
Garanties die worden gegarandeerd door een fabrikant lopen door. Overige garanties, of garantie op Blokker eigen merkproducten zijn helaas niet meer van toepassing.
6. Ik heb een product ter reparatie aangeboden, krijg ik mijn product nog terug (en wordt de reparatie nog uitgevoerd)?
Indien het gerepareerd kan worden, krijg je het via de reparateur terug. Zo niet, dan kun je je aankoop- en reparatie bon vanaf 14 november bij de curatoren als vordering indienen via https://www.ClaimsAgent.nl.
7. Kan ik een artikel nog retourneren?
Nee, dat kan niet meer.
8. Kan ik een artikel nog ruilen?
Nee, ruilen of andere restituties zijn niet meer mogelijk.
9. Nemen jullie nog cadeaukaarten aan?
Nee, na 24 november 2024 nemen wij geen cadeaukaarten meer aan. Bij filialen van franchisenemers kun je ook geen Blokker-cadeaukaarten meer inleveren.
10. Mijn Blokker app werkt niet meer, wat moet ik doen?
De digitale kassabon is nog via de app toegankelijk. De overige functies zijn niet meer toegankelijk.
11. Wat gebeurt er met mijn Blokker punten?
De punten kunnen niet meer gespaard of ingewisseld worden. Je klantenkaart wordt bij aankoop ook niet meer gescand.
12. Wat gebeurt er met mijn DE punten?
De punten blijven geldig. Deze kunnen voorlopig nog worden ingeleverd in Blokker winkels.
13. Kan ik mijn koffiecups nog recyclen bij Blokker?
Nee, dit is niet meer mogelijk. Het is niet duidelijk of in de toekomst een nieuw recyclingprogramma gestart zal worden.
14. Wat houdt faillissement voor Blokker eigenlijk in?
Faillissement betekent dat Blokker niet genoeg geld had om al haar schulden te voldoen. De rechtbank heeft daarom nu faillissement uitgesproken en twee curatoren aangesteld, die als opdracht hebben om namens alle schuldeisers zoveel mogelijk schulden af te betalen.
Verkoop van (een deel) van de Blokker winkels is daartoe zeker ook een optie. Hoelang dit gaat duren is nu niet te zeggen.
We zullen je regelmatig via onze website op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen.
15. Kloppen de prijzen op de webshop nog?
Er kunnen fouten in de berekening van de korting op de webshop staan. De prijs in de kassa in de winkel is leidend.
16. Cilinders kopen of ruilen?
Het is niet meer mogelijk om cilinders (zowel Blokker als Sodastream) bij ons te kopen of te ruilen.
17. Hoe weet ik welke Blokker filialen franchise filialen zijn?
Antwoord: de franchisewinkels doen niet mee aan de uitverkoop. Onderstaande franchisefilialen vallen buiten het faillissement.
Plaats Adres winkel
Almere Rimsky Korssakovweg 11
Balk Van Swinderenstraat 43
Bergum Schoolstraat 64
Berlicum Kerkwijk 3
Bodegraven Pr. Hendrikstraat 19-21
Borculo Veemarkt 9C
Borger Hoofdstraat 50
Brummen Marktplein 1
Bunschoten-Spakenburg Spuistraat 19
Callantsoog Dorpsweg 5
Castricum Geesterduinweg 9-13
Coevorden Friesestraat 59
Den Burg Parkstraat 28
Doesburg Meipoortstraat 19
Dronten Het Ruim 36-38
Druten Margrietstraat 41
Duiven T Buske 1
Emmeloord Lange Nering 23-25
Etten-Leur Winkelcentrum 25
Gemert Nieuwstraat 32
Groesbeek Dorpsplein 16
Haaksbergen Spoorstraat 47-49
Hardenberg Oosteinde 7
Helden-Panningen Raadhuisstraat 5
Hulst Grote Markt 20
Kollum Voorstraat 110
Kortenhoef Meenthof 42 A
Krommenie Zuidhoofdstraat 129
Leek Bosweg 1-2
Made Marktstraat 39
Musselkanaal Marktstraat 52
Nieuwleusen Grote Markt 3
Roosendaal Dijkcentrum 183
Scherpenzeel Marktstraat 32
Twello Van Ghentstraat 10
Ulft Kerkstraat 18
Vlagtwedde Wilhelminastraat 42
Voorthuizen Hoofdstraat 167-169
Werkendam Hoogstraat 77
Winsum Hoofdstraat Obergum 28
Workum Sud 20 - 22
Zaltbommel Gamerschestraat 36-38
Zelhem Smidstraat 10 - 12
Zuidwolde Hoofdstraat 85
klantenservice
voor al je vragen
zelf aan de slag?
gelijk alle antwoorden
Wat is de status van mijn bestelling?
Als wij het product hebben verzonden ontvang je hier een Track&Trace code van via de mail, zodat je de bestelling kunt volgen.
Hoelang duurt mijn terugbetaling?
Je terugbetaling wordt verwerkt zodra jouw retourpakket is ontvangen en je kunt het aankoopbedrag binnen 14 dagen na ontbinding verwachten. Voor bestellingen betaald met Riverty wordt je bestelling zo snel mogelijk bij hen afgemeld.
Kan ik mijn bestelling retourneren via DHL?
Om een online aankoop bij Blokker te retourneren, meld je deze eerst online aan via je Mijn Blokker account of via de volgende link als je geen account hebt. Voor artikelen gekocht bij externe verkooppartners, neem direct contact met hen op voor de retourprocedure.
Hoe kan ik mijn online bestelling retourneren in de winkel?
Om je online bestelling bij Blokker in de winkel te retourneren, neem je het artikel samen met de factuur mee naar een van de Blokker winkels. Dit is mogelijk als het artikel niet door een verkooppartner is geleverd en minder dan €129,95 heeft gekost.
Waar vind ik de contactgegevens van de verkooppartners?
Klik hier voor een overzicht met de gegevens van onze verkooppartners.
Hoe kan ik mijn product retourneren bij verkooppartners?
Voor het retourneren aan externe verkooppartners van Blokker, neem contact op met hun klantenservice voor retourinstructies. Producten moeten binnen 30 dagen, ongebruikt en in originele verpakking teruggestuurd worden. De meeste retours zijn gratis, maar check mogelijke kosten voor grote/zware items. Na ontvangst kan je het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, op je bankrekening verwachten.
Hoe kan ik mijn online aankoop retourneren?
Log in op je Blokker account, ga naar 'Mijn bestellingen' of 'Retourneren', en volg deze stappen:
1. Log in met je Blokker account en ga naar 'Mijn bestellingen' of naar 'Retourneren'.
2. Klik bij de betreffende bestelling op 'bekijk'.
3. Selecteer 'retourneren'.
4. Kies het artikel dat je wilt retourneren en geef de reden van retour aan.
5. Klik op 'bevestigen'.
6. Na bevestiging krijg je verdere instructies over de vervolgstappen voor het retourproces.
Als je geen Blokker-account hebt, klik ik dan hier voor het aanmelden van je retourproducten.
Wat is het blokker&jij programma van de Blokker app?
Blokker&jij is een spaarprogramma van Blokker in de app, met welkomstkorting, spaarmogelijkheden voor korting en cadeaus, en digitale kassabonnen.
Wat is het saldo van mijn Blokker cadeaukaart?
Controleer het saldo van je Blokker cadeaukaart via de online saldo checker of vraag het aan de kassamedewerker.