klantenservice
voor al je vragen
vragen over
garantie & reparatie
Heb ik garantie op de door mij bestelde producten?
Op ieder product wat je bij Blokker hebt aangekocht geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als klant in alle redelijkheid van mag verwachten. Wij geven op onze producten standaard één jaar garantie en op elektrische apparaten standaard twee jaar garantie. Op artikelen van Sauber en Emerio hanteert Blokker 3 jaar garantie.
Als een product binnen de garantietermijn wordt gerepareerd blijft de oorspronkelijke garantietermijn van het product intact. Op de reparatie zelf geeft Blokker 3 maanden garantie, met uitzondering van reparaties aan producten met bliksem-, water, brand- en/of vochtschade, hierop wordt geen garantie verleend.
Heb ik langer recht op fabrieksgarantie?
Als dat het geval is dan staat dit op het garantiebewijs van het product vermeld. Deze fabrieks garantietermijnen gelden onverminderd de rechten die je hebt op basis van de wettelijke garantie. Voor de fabrieksgarantie kun je terecht bij de leverancier/producent.
Wat is er uitgesloten van garantie?
- normale slijtage en veroudering, zoals bijvoorbeeld het verkleuren van tuinmeubilair;
- gebreken die niet zijn ontstaan doordat het product niet ‘normaal’ is gebruikt, bijvoorbeeld door ondeskundig gebruik, het gebruik van consumentenproducten voor professionele doeleinden of demontage.
Wanneer komt de garantie te vervallen?
- breuk van het product (tenzij dit door normaal gebruik is ontstaan).
- indien tijdens onderzoek blijkt dat het product reeds door een derde is geprobeerd te herstellen. De onderzoekskosten zijn in dat geval voor jouw rekening.
Wat zijn de garantievoorwaarden bij producten van verkooppartners?
Je hebt dan een koopovereenkomst met de verkooppartner gesloten, de verkooppartner helpt jou graag verder om tot een goede oplossing te komen. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.
Waar vind ik mijn garantiebewijs?
Indien je een aankoop doet in één van onze winkels ontvang je een kassabon, deze kassabon is tevens je garantiebewijs. Indien je een aankoop doet op Blokker.nl ontvang je per e-mail van ons een factuur, deze factuur is je garantiebewijs. Als je een aankoop hebt gedaan bij één van onze externe verkooppartners vraag dan bij desbetreffende externe verkooppartner naar de garantievoorwaarden. Bekijk hier de contactgegevens van onze externe verkooppartners.
Wat moet ik doen als ik mijn garantiebewijs niet meer heb?
Als je niet langer in het bezit bent van je garantiebewijs, dan kunnen wij je de volgende opties aanbieden om je garantiebewijs op te zoeken in onze systemen:
- Betaald met cash geld: Indien je de aankoop in de winkel contant hebt betaald kunnen wij je helaas niet verder helpen.
- Factuur in ‘Mijn Blokker’ account: Als je een account hebt aangemaakt dan kan je bij ‘mijn bestelgeschiedenis’ je facturen terugvinden.
- Bankafschrift: Aan de hand van een bankafschrift, ordernummer en orderdatum kunnen wij je aankoopbewijs opvragen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn product laten repareren?
Je kunt in de winkel terecht voor een productreparatie. Voor een aantal merken kun je direct bij de leverancier zelf terecht. Ook zijn er een aantal merken die reparaties aannemen via de website www.e-care.nl. Staat het merk van jouw artikel hier niet tussen of heeft het merk van jouw artikel geen eigen reparatie mogelijkheid, dan helpen wij jou hier graag mee verder in een van onze winkels.
Wat is de status van mijn reparatie?
De status van je reparatie kun je hier vinden.