klantenservice
voor al je vragen
vragen over
blokker & externe verkooppartners
Wat is een externe verkooppartner bij Blokker?
Een externe verkooppartner is een andere webwinkel, groothandel, retailer of fabrikant die producten verkoopt via de Blokker website. Dankzij onze externe verkooppartners is Blokker in staat om alle klanten een nog breder en dieper assortiment aan te bieden. Wij zijn bemiddelaar in het geval van verkoop van producten van externe verkooppartners. U sluit in dat geval een overeenkomst met de externe verkooppartner.
Waar vind ik de contactgegevens van de externe verkooppartners?
Contactgegevens van externe verkooppartners vind je in het betaaloverzicht dat je van Blokker ontvangt of online in het volgende overzicht van onze verkooppartners.
Hoe kan ik producten van externe verkooppartners herkennen?
Producten van externe verkooppartners zijn op de Blokker website geïdentificeerd met 'Verkoop door [Naam van de verkooppartner]'.
Doen producten van verkooppartners mee aan Blokker-promoties?
Nee, producten van externe verkooppartners zijn uitgesloten van Blokker kortingsacties en promoties.
Kan ik producten van verkooppartners afhalen in de winkel?
Het is helaas niet mogelijk om een product van een externe verkooppartner in een Blokker winkel te laten bezorgen. Ook als je een Blokker-product en een product van een externe verkooppartner bestelt is het helaas niet mogelijk om de bestelling als geheel in de winkel te laten afleveren.
Kan ik een BTW specificatie ontvangen voor producten van een verkooppartner?
Een BTW specificatie voor producten van externe verkooppartners moet je direct bij de verkooppartner opvragen.
Waarom ontvang ik mijn bestelling in meerdere keren?
Producten van Blokker zelf en producten van externe verkooppartners worden apart verzonden vanuit hun respectievelijke distributiecentra..
Hoe kan ik een bezorgafspraak maken van zware of grote producten?
Voor grote of zware producten neemt de externe verkooppartner contact met je op om een bezorgafspraak te maken.
Wat is de levertermijn van mijn bestelling?
De exacte levertermijn van producten van externe verkooppartners wordt vermeld op de website bij het product en op het betaaloverzicht.
Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
Ja, de Track & Trace gegevens worden door de externe verkooppartner naar je e-mailadres gestuurd.
Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?
Neem contact op met de klantenservice van de externe verkooppartner zelf, voor informatie over je bestelling.
Wat is de retourtermijn van externe verkooppartners?
De retourtermijn bij externe verkopers is 30 dagen.
Hoe kan ik mijn product retourneren naar een externe verkooppartner?
Neem contact op met de klantenservice van de externe verkooppartner voor retourinstructies of raadpleeg de instructies op Blokker.nl. Op Blokker.nl worden ook de retourinstructies vermeld per externe verkooppartner. Klik hier voor het overzicht van onze externe verkooppartners met daarbij hun contactgegevens, retourinstructies en Algemene Voorwaarden.
Kan ik een product van een externe verkooppartner retourneren in de winkel?
Nee, producten van externe verkooppartners kunnen niet in één van onze Blokker winkels worden teruggebracht en kunnen niet naar het antwoordnummer van Blokker worden teruggestuurd.
Wat zijn de retourvoorwaarden van externe verkooppartners?
Let er bij het retourneren op dat de producten ongebruikt, ongewassen, onbeschadigd, compleet met accessoires/onderdelen en in de - indien redelijkerwijs mogelijk - originele verpakking worden teruggestuurd. Indien dit niet het geval is kan een eventuele waardevermindering bij jou in rekening worden gebracht. Hygiëneproducten en makkelijk kopieerbare producten zoals games, cd's, dvd's en software, waarvan de verzegeling na levering is verbroken, kunnen niet worden geretourneerd.
Gelden er retourkosten voor bestellingen bij externe verkooppartners?
Voor de meeste producten geldt dat je het gratis terug kan sturen naar de externe verkooppartner. Voor grote en/of zware pakketten, waarvoor een ophaal afspraak gemaakt moet worden, kunnen eventueel retourkosten gerekend worden. Vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden.
Krijg ik een ontvangstbevestiging voor retourzending?
Ja, de verkooppartner zal de retourontvangst bevestigen en Blokker start vervolgens de terugbetaling. Als je 5 werkdagen na het terugsturen nog geen bevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van de externe verkooppartner om te vragen of zij jouw retourzending hebben ontvangen en of zij dat aan Blokker willen doorgeven.
Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug na het retourneren?
Binnen 14 dagen na ontbinding ontvang je het aankoopbedrag terug. Bij betaling met cadeaukaart neemt Blokker contact op voor de terugbetaling.
Als je 14 dagen na je retourbevestiging nog geen geld van Blokker teruggestort hebt gekregen, neem dan contact op met de klantenservice van Blokker.
Heb ik garantie op producten van verkooppartners?
Ja, er geldt een wettelijke garantie op alle producten. Contacteer de verkooppartner voor garantieaanspraak. Eventuele afwijkende garantietermijnen, zoals bijvoorbeeld fabrieksgarantie worden specifiek vermeld op het garantiebewijs van het aangekochte product.
Waar kan ik een klacht indienen over externe verkooppartners?
Voor een zo spoedig en soepel mogelijke afhandeling van de klacht verzoeken wij je direct te richten tot de verkooppartner. De contactinformatie kun je terugvinden in de orderbevestiging en op de volgende pagina. Mocht je er niet met de verkooppartner uitkomen of een klacht hebben over de verkooppartner zelf, dan kun je contact opnemen met de Blokker klantenservice.
Blokker en de Digital Services Act
De Digital Services Act (DSA) stelt regels voor online diensten zoals Blokker om klanten in de EU beter te beschermen. Blokker heeft gecontroleerd en voldoet niet aan de criteria voor een "zeer groot online platform" omdat ze minder dan 45 miljoen maandelijkse gebruikers hebben. Ze blijven het aantal gebruikers volgen en passen de regels van de DSA toe, zoals het correct tellen van actieve gebruikers, exclusief bots.
Notice and Take Down Procedure
Op de website van Blokker biedt Blokker externe verkooppartners ook de mogelijkheid hun producten aan te bieden en te verkopen, naast het aanbod van Blokker zelf. Als een product door een externe verkooppartner wordt aangeboden op blokker.nl dan is dit altijd duidelijk bij het aanbod zelf vermeld.
Zie je illegale inhoud op onze website, bijvoorbeeld omdat een artikel of content inbreuk maakt op jouw intellectuele eigendomsrechten, bij wet verboden is, discrimineert of anderszins onrechtmatig is, dan kun je dit aan ons melden. Hiervoor kun je de Notice and Take Down procedure volgen.